torsdag 22 mars 2012

Stjärn-skådning!

Nyss varit med klassen på stjärn-skådning! Var skitmysigt och jag är ju verkligen intresserad av astronomi så jag tyckte det var lärorikt. Fick lära mig mest om stjärnor och stjärnbilder, vi fick veta mycket om planeter också men det var mest en repetition tyckte jag. Vi såg Jupiter och dess fyra största månar, vilka är Europa, Io, Ganymedes och Callisto, så såg vi självklart Venus i halvläge och Mars såg vi också men Johan, min lärare, var ofrivillig att ställa in teleskopet på Mars, tyvärr!
Erik, en annan fysik lärare tog även kort på oss, typ för att vi var så jävla amazing.
När vi var klara så gick vi sedan alla tillsammans mot Strängnäs. Det var lite skumt, och kul. Jag tycker om min klass. Alla drev med varandra och André skulle putta ner mig i vattnet och sen så high fivade vi varandras rumpor. Alltid lika mysigt! Sen så efter att ha stått i en klunga i mer än en timme och pratat om olika filmer, hälsat på folk och bara varit random så stack jag, Cesar och Fanny ,som helt plötsligt hade kommit, och låg på bryggan utanför skolan och filosoferade, pratade och tänkte högt.

Ibland vill jag bara att mitt liv ska vara som nu, ungefär. Seriöst, när man tänker efter, fy fan vad bra jag lever! Om man jämför med alla diskremenerade, mobbade och helt enkelt ha-ett-skitigt-liv personer så lever jag bra!

Nej, nu blir det lite coola saker som jag vill visa er!

Jupiter
   
Carina nebulosan

Orion nebulosan, som vi tyvärr inte kunde se pga målnighet och sånt.

Mars, gillar den verkligen.


 Puss och god natt!
 

1 kommentar: