torsdag 12 april 2012

Shopping shopping shopping!

Hejsan svejsan! Idag har jag shoppat som tusan!
Dagen började med att jag gick till doktorn, han sa att jag var snygg och kan bli snyggare och vi skrattade och drev lite med varandra. Det var najs, klockan var lite över nio när jag gick från läkarmottagningen. Så jag satte mig på Waynes och drack varm choklad! Jättelänge. Tyvärr så hade jag inte plockat med datorn så satt och ritade lite i min skrivbok och tänkte och tittade på folk som gick förbi. Anledningen till varför jag satt där i förtiofem minuter var att jag skulle lämna tillbaka en klänning och köpa ett par shorts istället! Sen skulle jag även till filmbutiken i Vällingby för att fråga efter Jesus Christ Superstar.
Ända sen jag varit liten så har jag och mamma tittat på Jesus Christ Superstar, musikalen från 1973, varje ortodoxa påsk. Påsken infaller denna helg och video-spelaren har gått sönder så jag begav mig på äventyr efter ett DVD med Jesus Christ Superstar.
Aja, i alla fall, efter att jag gjort det jag skulle så gick jag runt bland affärerna och till slut så åkte jag in till stan. I stan gick jag runt lite tills jag kom till Deichmann som är en skoaffär. Där köpte jag ett par ballerina skor och ett par converse-liknande skor. Sen, köpte jag även en plånbok! Jag har varit utan plånbok i nästan hela mitt liv och har letat efter den perfekt plånboken jättelänge! Annars så är det ju "min stil" att lägga saker överallt och glömma bort och tappa bort dem! Hahaha, charmigt va? 
Sen bagav jag mig på den otroliga trip efter den fantastiska filmen! Tog mig fucking tre timmar tills jag hade åkt fram och tillbaka under hela Stockholms innerstad och äntligen så hittade jag filmen i en affär vid tunnelbanan, röda linjen, buss fyra, förbi stadion, Vallhallavägen 163 om jag inte minns helt fel! ;)
Sen stack jag och träffade Janina och Emanuel, vi stack till Zapata där jag köpte en väska! Var jättenära på att köpa the dress of my dreams, eller något. 
Det är en klänning som jag tittat på i några år och idag provade jag den igen! Åh, den var lite tight i bröstet, precis som jag minns den! ;) Annars var den bra, fortfarande en av de snyggaste plaggen med mig i! Den kostar 279 kronor och jag vet inte riktigt om det är värt det. Visst, det är lite mycket pengar för en sån klänning men å andra sidan så kan jag se mig sitta på en vit strand i Grekland och chilla galet och flörta med håriga greker i den klänningen! 
Funderar även på att fasta i maj och spendera alla mina mat och pengar jag får tag på till Grekland! WOHO! Det vore awesome.
I alla fall, sen skulle Janina och Emanuel till Stadium och kolla skor eller något så jag hängde med dem och efter ett tag kom Natta och Erik! Var askul att träffa dem, speciellt Erik eftersom jag inte har sett honom på ett tag. Vi gick till coop med J&E och sen så splittrades alla och jag stack hem.
Har knappt ätit idag så är väldigt trött och har ont i benen, blev att lyssna på Nirvana under resan hem! (Y) Sen är jag fortfarande små-lessen på att jag inte kan (tänker spendera pengar) komma på nattgibbet som alla ska till idag. Suger bajsballe men hoppas på att de gör om det i sommar. Sen är det ju najs med sömn också..?





Le plånbok et le jag! Vackert värre! ;)

Nej, nu får ni ha en god natt, puss!

1 kommentar: