tisdag 24 april 2012

"Jag Lysistrate"

Hejsan svejsan! Förlåt för min obloggighet men tiden har jag inte haft. Har idag spelat upp Lysistrate, den där pjäsen. Känner mig ganska besviken för jag vet att jag kan sjukt mycket bättre.
Grejer igår var att Eva, the head bitch, fick se vår scen "för första gången" och sa åt mig att ändra på nästan allt som jag kände hade med min roll att göra. Hon sa att hon blev äcklad och att det inte var bra. Jag hade förberett en sång som jag skulle sjunga och hade jobbat på den jättehårt. Eftersom det skulle vara kul att framföra den utan byxor så slösade jag hundra spänn på kallingar när jag kunde spendera det på två veckors middagar. Och sen så kommer hon fram till mig och ber mig att inte gå in som min karaktär eftersom det tar för mycket plats, och det förstår jag, det kan jag skippa, men när hon har gått runt och kollat på när vi har fixat med låten så kan hon ju inte säga "Nej, men jag hade aldrig hört hur låten var förrens du framförde den nu. Den äcklar mig, jag tycker inte du borde ha med den.". Hon ville att jag skulle spela på det desperata som alla innan mig har spelat rollen men jag kände bara att det skulle vara så... gjort liksom.
Skit samma, jag gjorde den som hon ville i alla fall och det var ju lite små-kul när jag hade ett douchebag-linne på mig och blå chinos. Ett DB-linne är ett linne som är ett nätlinne som man ser igenom och som killar har på sig under varma sommardagar. Under den hade jag en beige body så att jag inte skulle vara naken, men, när jag skulle springa på scen och falla (av desperation) så ramlade mina bröst ut ur body:n. men fixade det för det mesta. Nu har jag i alla fall blåmärken på knäna. Toppen.
Men vi körde och ja, folk tyckte jag var bra och folk skrattade vilket är det viktigaste typ men jag är inte nöjd på mig själv.
Sen har jag idrottsprov imorgon som jag inte har pluggat till. Suger suger suger. Men Janina ska hem till mig och plugga, sen kanske film eller något. Har köpt typ 3 stycken stora color som ligger i min kyl. Hahah!

Puss på er så får vi höras!

2 kommentarer: