söndag 22 april 2012

God morgon god mooorgon!

Hej allihopa! Igår kom jag hem vid ett tiden ungefär. Var som sagt ute på "kulturnatt Stockholm" och "RötSlam", vilket är Poetry Slam helt enkelt. Poetry Slam är när olika poeter läser upp en dikt och så finns det en jury som betygsätter den. Tillslut så får man en vinnare. De som jag gillade vann, så det var ju toppen! Gick runt och "minglade" med poeterna och så lyssnade jag på Samson for president, vilket är en ganska grym kille. Eller, alltså, han hade grymma låtar. Sen, i en paus, så hoppade två killar upp på scenen och en började spontan-rappa. Fy fan vad grym han var! Shit, alltså, har inte sett något liknande faktiskt. Han sa till och med någon mening om mig i rappen! Åååh, jag har aldrig varit med i en spontan-rapp förut! Det han sa vet jag inte om jag ska tolka positivt eller negativt men det var något i stil med "tjejen i blå jacka, jag gillar den, vill du hänga me mig hem?" och sen fortsatte han rappa om annat medan jag stod och garvade.
Sen så var jag på Nationalmuseet också, faktiskt så var jag där innan jag var på Poetry Slam men whatever. De stänger ju snart så passade på att gå förbi där, det var ju trots allt kulturnatt! Gillade deras utställning och passioner och annars gillar jag Rembrandt.
Nu är jag både glad och trött efter gårdagens händelser.




Innan ni självfallet kommenterar så vill jag att ni noterar min söta mugg! Jag har målat den själv! Så det är typ min favoritmugg som jag alltid dricker te ur. Puss på er!

4 kommentarer: