onsdag 22 februari 2012

Scrubs och vardagsfilosofi

Hej allihopa. Får jag bara fråga. Är det bara jag som sitter och storgråter till Scrubs? Alltså, seriöst. Jag hatar när folk dör. När någon som du känner till slutar leva, det är den värsta känslan som finns. Ibland så tänker jag, att jag själv skulle kunna dö istället för den som har dött. Hur korkat det än är att byta levande mot död med sin 82 åriga gammel mormor så. Det finns tre alternativ. Eller så älskar jag personen så otroligt mycket, eller så är jag korkad, eller, något som också är ganska troligt, så hatar jag mitt liv. Det känns så korkat att sitta och fundera på om man hatar sitt liv eller inte, för varför skulle man hata sitt liv? Jag har egentligen ingenting att hata mitt liv för.Jag har många saker att hata mig själv för men varför dra in mitt liv i det hela? Det har ju faktiskt ingenting med saken att göra. 

Jag skulle förresten vilja tillkännage en sak. Jag hatar inte mig själv lika mycket längre. Jag har kommit fram till att jag är en ganska klok person. Jag tänker innan jag handlar, och när jag inte gör det så ångrar jag det grovt. Det känns som att tiden då man kunde skita i det mesta är förbi och nu måste man faktiskt engagera sig, men man kan ju alltid låtsas att man inte gör det. 

Blev även upplyst om att tankafetast.com har lagts ner, jag är ursinnig. 

Kyss och farväl!

1 kommentar: