torsdag 11 oktober 2012

Våffelparty

"Alla är bjudna, kom och ät våfflor!"
Jag och Carro hostar ett våffelparty, och vem som helst får komma!

Vi bjöd alla våra vänner i Strängnäs typ, skrev statusar på facebook, men ändå kom det bara fyra pers. Jag har kemi-prov på fredag som jag satt och försökte plugga till. På grund av min otroliga panik och dåliga dag så fattade jag inte ens de talen som jag redan gjort förut.
Så, jag gick ut i köket och började kolla i alla skåp då jag såg att vi hade ett våffeljärn. Jag och Carro får då den briljanta idén, våffelparty.
Hon springer iväg och handlar medan jag pluggar kemi. Vi bjuder in alla via facebook, och hon ringer och smsar också. De som kommer är Tom, Axel, Matson och Willgren. Vi gör då våfflor, lolar, vissa försöker plugga, och Tom snackar med nån kille som raggar på mig via emocore.
Jag kom fram till att, det finns inget sexigare än en snygg kille som står och gör våfflor åt en.
Vi provade alla att vispa grädde med en diskborste (som vi tror var oanvänd) men ingen kunde klara det, förutom mig! Som den kvinna jag är så lyckades jag vispa grädde och vara bara allmänt bad ass.
Våfflorna blev otroligt goda och jag la mig tidigare än vanligt, klockan 1. Woop woop!
Min dag hade varit helt jävla skitig och fucked up, så jag blev riktigt glad när de kom och skulle light up my day. Som man ska citera Carro, "det finns omprov, men inte omfest!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar