fredag 12 oktober 2012

Foo Fighters

Något som har förändrat hela mitt liv har hänt. Jag fick för nån dag sen reda på att Foo Fighters, som är mitt absoluta favoritband, har slutat spela. Dave, sångaren, säger att de bara behöver en paus men säger samtidigt att de nog inte kommer spela mer.
Det suger, läste det på en mattelektion, och underbar som jag är så börjar jag ju självklart böla. Det är genomgång och jag sitter längst bak, bredvid André, och darrar. Får ögonkontakt med Janina och känner mig tvungen att förklara, så jag tar mig samman och försöker berätta vad som hänt, men i samma sekund som jag har made it clear, så börjar jag storböla. Jag förstå liksom själv vad som har hänt och kan typ inte sluta böla, och kan inte heller gå från lektionen. När redovisningen slutar så smiter jag in på toaletten och sitter där tills lektionen är slut.
Något som folk kanske inte förstår är att mitt liv snurrar runt Foo Fighters. Jag lyssnar på dem nästan varje dag, jag hörde min första Foo Fighters låt när jag var sju-åtta år. Foo Fighters bildades samma år jag föddes. Det är som att det är min soulmate-grupp. Jag såg dem 2011 och räknade ut att de nästa gång skulle spela 2013-2014. Planerade att jag skulle gå ner tio kg tills dess, och planerade även vad för t-shirt jag skulle köpa. Skulle köpa en t-shirt per konsert. Planerade att stå längst fram vid scenen och få ögonkontakt med Dave och alla andra. Skulle köpa alla deras skivor, och en affish. Jag skulle skrika "I love you, Foo Fighters" under en konsert så de kunde höra mig. Jag hade planer, drömmar som var baserade på Foo Fighters. 
Jag har historia med Foo Fighters, med deras musik, med dem! De har hjälp mig, funnits där för mig under alla olika tider och känslor. Jag har låtit mig vaggas i deras musik i flera år. Det är lite som att göra slut och komma över ett långt förhållande. Jag vet att jag aldrig kommer höra något nytt om dem eller se dem igen, men jag kan replaya de gamla låtarna och se på youtube klippen hur mycket jag vill. Förstår ni?

I alla fall, Foo Fighters betyder mycket för mig och jag kommer inte sluta tycka om dem som det ser ut nu. Vill ni läsa mer så finns inlägget från Dave här: http://www.foofighters.com/us/news/hey-everyone-dave-here

1 kommentar: