måndag 8 oktober 2012

Feministiska framstjärtar

Har nu framfört presentationen om feminism! Med tanke på att jag bara sovit i typ två timmar, så gick det helt okej. Svarade på frågor och snackade om mitt, fick även läraren att skratta! Hade ett bakslag då jag glömde vad BNP var, men Janina räddade mig. 
Snackade om hur nedlåtande det är att säga "framstjärt". Det är liksom, när en kille är 3 år och tar sig på snoppen så blir reaktionen "Åh, vad gulligt! Han tar på sin pillelill!" medan när en tjej är 3 år och tar sig på fittan så reagerar folk "Usch, hon tar sig på framstjärten!". Seriöst, man bajsar med stjärten, då vill man ju inte ha en till? Så sen tidig ålder så får vi lära oss av samhället att kvinnors könsorgan värderas mindre än mäns, varför? Det är trots allt kvinnor som föder och har i århundraden räknas som livets spridare! "Moder jord" inte "Fader jord". Så med rätt gester, betoningar och höjda ögonbryn så fick jag min lilla mullvads-liknande lärare att skratta (samt hela klassen). 

Det gick som sagt helt okej, och nu måste jag skriva en uppsats om hur en perfekt feministisk framtid skulle se ut. Taggarååå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar