tisdag 9 oktober 2012

Hej då Forsmark, hej Slenderman

Idag var det bindningsdag med skolan. Alla science-klasser skulle iväg till kärnkraftverket Forsmark. Jag blir alltså väckt av John-Eric klockan sju, stressar, duschar och springer ut ur huset tio i åtta. Vi går på bussen, fixar platser, bra platser, glömde headsetet så fick låna Daniels (en kille i science 12). Bussen startar och vi åker iväg. Vi åker ut ur Strängnäs då bussen stannar och vår mentor får ett samtal från Forsmark. Vi får veta att Green Peace aktivister har brutit sig in i Forsmark så de måste avbryta vårt besök till Forsmark. Sucks, jag var fett taggad på Forsmark och att göra något liksom, men icke sa nicke! Vi åker tillbaka till skolan och vår mentor säger att vi får göra vad fan vi vill eftersom de inte kan ersätta vår Stockholmsdag. Vi är då ett gäng som sätter oss och tittar på The Shining istället, sen käkar killarna kebab och sen drar vi hem till Filip och spelar Slender! Sen så spelar vi det i typ fem timmar! Jag skrek lite då och då för det var så jävla läskigt och stressande och underbart! Jag spelade Slender Sanatorium och klarade banan på första försöket! Crazy, man, crazy! Samlade alla lappar, ficklampan släcktes och jag skulle komma tillbaka till rummet där jag startade. Problemet var att alla rum såg nästan likadana ut. Så jag springer, Slenderman är precis bakom mig, det är cepemörkt, och jag hittar inte. Alla säger "fitta, du kommer inte klara det", men bossen som jag är, så hittar jag till rummet, i sista sekund och fucking VINNER. JAG VINNER. JAG ÖVERLEVER. Det är bara jag och Jacob i vårt spel-gäng som någonsin klarat en bana, och han har spelar ett tag. att jag klarar det (med hjälp av de andra) på första försöket är revolutionerande!
Glömde kanske att säga att jag spelade på en storbildstv, i en mörk källare, med surround system. Skrek ju bara lite.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar