torsdag 31 maj 2012

Kokosbollar

Så, hejsan! Nu är jag hemma efter en, för att vara den näst sista skolveckan, händelserik dag. Alltså, egentligen så hände väl inte så mycket, eller, jag vet inte. Började med estetisk kommunikation där jag har tagit på mig uppgiften att spela in då hela klassen läser upp var sin dikt och musiksätta det. Jag har ingen aning om hur jag tänkte där, jag suger ju på teknik! Skulle varit klart i måndags, men lektionen innan måndagen så insåg jag att jag har spelat in allt så man inte hör vad någon säger. Så efter massa strul så fick jag spela in på garageband som är ett riktigt inspelningsprogram på skolans stationära mac. Så hann jag spela in 11 personer i måndags och spelade in ca 7 idag, men plötsligt raderas allt. Och lärarinnan hade gått, om hon skulle ha fått reda på vad jag gjort så skulle hon styck mörda mig och äta mina inälvor, kändes det som i alla fall. Frågade en annan lärarinna om hjälp och vi kom fram till att vi hade sparat versionen från förra gången så jag jagade upp 6 pers som fick spela in igen och alla var skitsura på mig, men det är livet. Fick ihop det i alla fall, kom en halvtimme sent till svenskan men vi fick bara omdömesgreja, som tur är. Fick både kritik och uppmuntran så det löser sig.
På lunchen så hade jag Harry Potter möte i parken, vi hade jättemysigt tills det började spöregna asmycket så jag blev jätte blöt. Sen gjorde jag lite programmering på matten och så. Efter matten insåg vi att det fortfarande regnade så vi satt ett tag, i två timmar faktiskt.
Var jag, André och Jacob kvar i slutet och det var mysigt, eller ja, ni fattar.
Följde André till tåget, han skulle till Dalarna idag, lite synd. Är ju kvar i Stränkan i helgen så skulle ju velat träffa honom eller något!
Oh well, sitter nu och äter sallad, har även ätit upp min brieost och ignorerar faktumet att jag har ett till paket i kylen. Är ganska trött och chattar med Philip som mer och mer börjar bli en bra vän, egentligen känner jag inte honom.
Vill ha kokosbollar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar