lördag 22 september 2012

The Hives

Åh. Ååh. Åååh! The Hives var så underbara! Allt var fantastiskt! Lägger upp lite bilden men ni får även höra min episka historia.
Okej, vi kom tillslut till grönan, jag peppade asmycket, så regnade det, vi åt, värmde oss och blev vänner med en snubbe som heter Adam. Vi vann godis och allt var bara grymt och underbart! Sen kom vi till scenen fem min innan Hives skulle spela. Vi lyckades ta oss till en plats där vi såg scenen halvt och så drog allt igång. Alla hoppade, dansade, skrek, sjöng med och det var så jävla kul! Till slut tappade jag Natta och Erik som snällt nog hängde med mig till konserten. Jag slingrade och armbågade mig fram tills jag hamnade i kanten av en cirkel, i cirkeln hade en moshpit bildats. Precis när jag inser det här så blir jag inputtad i cirkeln, och med beslutet att ta mig mot andra sidan så springer jag. I vattenpölar och folk knuffar mig så jag hamnar ur riktning, jag knuffar folk för att komma förbi. Tillslut har jag kommit till andra sidan och tar mig inåt. Kommer närmare scenen hela tiden och till slut kommer tryckvågorna. Ena sidan av folkmassan pushar oss som är i mitten åt ena sidan, folk ramlar och snubblar över varandra. Andra sidan svarar med att pusha tillbaka och då ramlar alla i mitten igen. Som den boss jag är så klamrar jag mig fast vid killarna (för det vara bara dudes runt omkring mig) och jag ramlar inte en enda gång! När det blev mer stabilt så brukade killarna titta på vem som höll i deras armar eller höll om dem och fick alltid den här "Men vafan, vad gör du här?" blicken när de såg en brunett med utsmetat smink, blött hår, neddraget linne (jävlig u-ringning) och byxor som ramlade av stup i kvarten.
Tillslut så stod jag och sjöng och hoppade och hade the time of my life när det var nån som as-grabade mig. Det var inte diskret eller något, utan det var verkligen en hand som klämde på min rumpa. Jag tittade bak men såg inget bekant ansikte så drog jag upp byxorna och tänkte "w/e".
Showen var nästan slut då bandet gick ner för att hälsa på fansen och tog i folk och sånt. Jag tänkte "fuck it" och halvt om kastade mig över folk för att nå Pelle (sångaren)(som stod typ tre meter från mig under konserten), tyvärr hade han för korta armar eller något men gitarristen, rörde/tog min hand! Helt otroligt! Gitarristen är ju den snygga också, åh, åh, åh!
Damp, vad kvällen var fin!


<p>Jag taggade</p>

<p>Vi vann godis.<br />
<br />
<br />
Stort tack till Adam i bakgrunden och även Gustav.<br /></p>

<p>Vi såg The Hives!</p>

<p>Älskar Hives, vilken kväll, vilken show! Fantastiska låtar och underbara upplevelser!<br />
<br />
Hamnade i en moshpit, blev rumpklämd på, skrek, sprang, dansade, gitarristen tog min hand, underbaaaart!</p>

<p>När man kom hem så var man blöt, äcklig och lycklig. Fantastisk konsert, taggar redan till nästa!</p>

1 kommentar: