lördag 1 september 2012

jag var borta förra natten men ändå var jag här


en suddig natt idag igen
vinet skvalpar, shottar sprit
allt jag gör ångrar jag sen
jag är i kosmos en satellit

löften, ord, och ungdomskärlek
blir blandad lycka, blandad sorg
med mycket folk oändlig lek
vi skriker, dansar över sagotorg

ett röstmeddelande på telefonen
inspelat mitt i festen, halv två
hamna' hos dig men sikta' på månen
så långt bort men ändå på marknivå

har du hört och sett signalerna
radiovågorna som skickades bort
långt över himlen och stjärnorna
så genomtänkt men snabbt och kort

kyss med en, men längtan efter annan
folk som röker och dricker och dansar
en liten gnista spred hela flamman
man bryr sig inte man testar och chansar

några smekningar senare slutar man tveka
och efter ett tag närmar klockan sig fem
en minnesvärd natt är värd att förneka
och allt tog slut med en bilresa hem

1 kommentar: